Pe HaiSaRadem.ro vei gasi bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online. Nu ne crede pe cuvant, intra pe HaiSaRadem.ro ca sa te convingi. |
În atenţia procuraturii
şi a altor servicii de securitate a
statului
Reacţii la scrisoare:
Primim de la domnul Ion Anton:
„Felicitări pentru scrisoarea
la obiect, regăsita de mine pe www.gid-romania.com , cu redirecţionare la http://www.tismana.ro/scrisoare.htm
Sunt de acord cu ce spuneţi, am
făcut si eu studii proprii pe aceste tematici (religie, morala publica si
drepturile omului) si intr-adevăr ceea ce se cere la www.humanism.ro este
un abuz nu doar cu privire la dreptul intern, dar chiar si la cel european
(drepturile fundamentale ale omului). Aşa cum am arătat in aceste
studii, libertatea de exprimare poate cunoaşte limitări de către
autorităţile statului, atunci când ea ar ameninţa religia,
morala publica.
Am ataşat aceste 3 studii pe
care le puteţi folosi, daca vor fi utile.
Sa va ajute Dumnezeu in demersurile
dumneavoastră ! ”
Ion Anton
Vom crea un site nou dacă vom
primi mai multe materiale. Până atunci, multumim si dam un link spre situl
d-lui Anton:
http://www.geocities.com/quo_vadis_romania/
Un site extrem de interesant, cu
exemple de procese celebre privind înăbuşirea dreptului la libertatea
religioasă.
O dezbatere larga a
fost lansata, pe aceasta tema, in interiorul a câtorva forumuri creştine.
Revista on-line
„REVISTA RENASTEREA EUROPA-CRESTINA” a inclus scrisoarea deschisa printre
link-urile sale principale.
Avem onoarea sa primim
de la organizatorul si moderatorul acestora, d-l Octavian Mihaescu:
„Felicitări, susţinem demersul Dumneavoastra!
Cu stima, Octavian Mihaescu ACADEMIA
EUROPA-CRESTINA si REVISTA
EURO-RENASTEREA/SUMAR
Primim şi de la
site-ul Romania Development Gateway un articol privind libertatea de
expresie pentru autorii de bloguri:
http://ro-gateway.ro/node/185929/comnews/item?item_id=306136
Puneti pe site-ul dvs. banerul
de mai jos daca sunteti de acord cu libertatea de expresie pentru autorii de bloguri!
ÎN SFÂRŞIT! BUNUL
SIMŢ AL ROMÂNULUI SE TREZEŞTE!
PRIMIM:
De la d-l - Victor Roncea, jurnalist ziarul „ZIUA”
Asociatia Civic Media * www.civicmedia.ro * office@civicmedia.ro
Catre: Guvernul Romaniei
In atentia: Consiliului National
pentru Combaterea Discriminarii
Salvati
Icoanele Copiiilor
Asociatia
Civic Media impreuna cu reprezentantii societatii civile co-semnatari ai
acestei petitii - scrisori deschise isi
exprima opozitia categorica fata de petitia “Privind retragerea
simbolurilor religioase din unitatile publice de invatamant” inaintata
Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii pe data de 12 august 2006
de profesorul Emil Moise, care este sustinuta de Alexandru Crisan si Monica
Dvorski - Centrul Educatia 2000; Catalin Tenita - Societatea Culturala Noesis;
Doina Jela – Asociatia Jurnalistilor Independenti din Romania; Dorina Nastase -
Centrul Roman de Studii Globale; Gabriel Andreescu – Centrul de Studii
Internationale; Gabriel Penciu - Asociatia Culturala si Amicala Romana de la
Strasbourg; Ghenadie Brega si Oleg Brega - Asociatia Hyde Park; Joanne
Richardson - Asociatia D Media, Cluj; Ioana Avadani – Centrul pentru Jurnalism
Independent; Ion Bogdan Lefter; Iustina Ionescu – Centrul de Resurse Juridice;
Liviu Andreescu; Mihaela Miroiu; Mihai Burcea – Militia Spirituala; Mircea
Toma, Razvan Martin – Agentia de Monitorizare a Presei; Remus Cernea –
Solidaritatea pentru libertatea de constiinta; Renate Weber; Romanita Iordache
– ACCEPT; Ruxandra Costescu - membra Indymedia Romania; Roxana Tesiu - Centrul
Parteneriat pentru Egalitate; Smaranda Enache – Liga Pro Europa.
Având in vedere:
Constitutia Romaniei; Declaratia Universala a Drepturilor
Omului; Pactul international referitor la drepturile economice, sociale si
culturale. Adoptat si deschis semnarii, ratificarii si adeziunii de Adunarea
Generala, prin rezolutia 2200 A(XXI) din 16 decembrie 1966, intrat in vigoare
la data de 3 ianuarie 1976; Pactul international referitor la drepturile civile
si politice. Adoptat si deschis semnarii, ratificarii si adeziunii de Adunarea
Generala, prin rezolutia 2200 A(XXI) din 16 decembrie 1966, intrat in vigoare
la data de 3 ianuarie 1976; Declaratia privind drepturile persoanelor
apartinand minoritatilor nationale sau etnice, religioase sau lingvistice.
Adoptata de Adunarea Generala a Organizatiei Natiunilor Unite prin rezolutia
47135 la a 47-a sesiune, 18 decembrie 1992; Declaratia privind eliminarea
tuturor formelor de intoleranta si de discriminare din motive de religie sau de
convingere. Adoptata de Adunarea Generala a Natiunilor Unite, 25 noiembrie
1981, rezolutia 36/55; Conventia europeana pentru protectia drepturilor omului
si a libertatilor fundamentale,
Prin prezenta petitie va
solicitam ca in analizarea petitiei
“Privind retragerea simbolurilor
religioase din unitatile publice de invatamant”
sa luati in considerare urmatoarele elemente:
1.
Chestiunea legislativa
Legislatia
si practica din tarile membre ale Uniunii Europene, ca si legislatia si
practica Uniunii Europene nu interzic prezenta simbolurilor religioase in
public. De asemenea nu exista o lege care sa interzica prezenta simbolurilor
religioase in spatiul public nici in Romania (Anexa 1).
In
Europa problema libertatii religioase si a prezentei simbolurilor religioase in
spatiul public nu este ingradita, fiind lasata la latitudinea comunitatilor
locale.
Mai
mult, exista exemple europene recente care sustin prezenta simbolurilor
religioase in spatiul public. In acest sens va prezentam urmatoarele cazuri:
1. a. La data de 15 februarie
2006 Curtea Suprema de Justitie a Italiei a respins solicitarea de eliminare a
crucifixului din scolile publice argumentand ca acesta reprezinta un simbol al
valorilor crestine care stau la baza societatii. Judecatorii italieni au subliniat
faptul ca crucifixul simbolizeaza “valorile care inspira si stau la baza
Constitutiei noastre, a modului nostru de viata pasnic”. “Din acest punct de
vedere crucifixul poate avea o functie simbolica si educationala, indiferent de
religia elevilor”.
1.
b. In anul 1995 Curtea Constitutionala a Germaniei a decis ca este necesara
modificarea Legii scolilor din landul Bavaria, in sensul excluderii
simbolurilor religioase din scoli. In ciuda faptului ca Legea scolilor din
Bavaria a fost modificata, practic nu au fost scoase crucifixele din scolile
publice – opozitia publicului fiind deosebit de puternica. Incepand din anul
1996 Curtea Constitutionala a Germaniei nu a mai acceptat cazuri referitoare la
prezenta simbolurilor religioase in scoli, preferand sa lase aceste
reglementari in sarcina corpurilor legiutoare locale. Opozitia publica fata de
aceasta reglementare a dus la situatia ca decizia Curtii Constitutionale din
Germania a marit tensiunile din sanul societatii in loc sa le micsoreze.
1. c. Grecia este membra a Uniunii Europene din anul 1981.
Constitutia si legile Greciei prevad si sustin prezenta publica a simbolurilor
religioase ale confesiunii crestin ortodoxe, fara ca institutiile Uniunii
Europene sa contrazica aceste prevederi legale prin nici o masura.
1. d. Pe langa exemplele europene
enumerate mai sus consideram necesar si un exemplu din Statele Unite ale
Americii. Studentii Universitatii Georgetown din Washington DC au sustinut
intre anii 1996-1999 o campanie intensa pentru introducerea crucifixului in
salile de curs, campanie incununata de succes. La data de 6 mai 2004, imamul
Yahya Hendi de la Universitatea Georgetown a declarat ca este “convins ca
crucea reprezinta un simbol religios important pentru toti oamenii. {i as protesta
daca crucea ar fi scoasa din salile de curs”.
1.
e. In petitia sa profesorul Moise
citeaza mai multe cazuri judecate de Curtea Europeana a Drepturilor Omului.
Insa citatele prezentate sunt trunchiate si nu reflecta spiritul respectivelor
cazuri si ale deciziilor luate. Din acest motiv va solicitam sa analizati
minutios chiar la sursa fiecare din cazurile prezentate de profesorul Moise in
argumentatia sa, ele nereflectand spete sau situatii similare cu ceea ce
sustine domnia sa.
2. Defaimarea si discriminarea unei intregi
comunitati religioase.
Afirmand ca prin
“acceptarea simbolurilor religioase - in cazul nostru apartinand religiei
crestin-ortodoxe – unitatile publice isi asuma transmiterea (inclusiv) a
valorilor de inferiorizare a femeilor practicate de religia respectiva”
profesorul Moise defaimeaza cei 18.806.428 de crestini ortodocsi din Romania
(conform recensamantului din anul 2002). Cu atat mai mult afirmatia este
jignitoare pentru cele aproximativ 9.000.000 de femei crestin-ortodoxe din Romania.
2. a. Conform Noului
Testament Femeia este egala barbatului (Galateni 3, 28).
2. b. In acest caz legislatia din
tarile membre ale Uniunii Europene condamna defaimarea unei religii. Articolul
166 din Codul Penal german pedepseste cu amenda orice insulta adusa unei
comunitati religioase. O lege asemanatoare exista in Austria.
2.
c. Atata vreme cat in Romania este promovat respectul fata de simbolurile altor
religii in contra libertatii de exprimare, cum a fost in cazul caricaturilor
profetului Mahomed (Anexa 2), apreciem ca discriminatorie fata de cei
18.806.428 de crestini ortodocsi ca si fata de cei peste 2.000.000 de crestini
de alte confesiuni (Anexa 3 pentru numarul crestinilor din Romania) o eventuala
decizie de eliminare a simbolurilor crestine din scolile publice.
3.
Fundamentul societatiilor democratice ale lumii sprijina morala publica
3.
a. Declaratia Universala a Drepturilor Omului, prin articolul 29, sustine: “In
exercitarea drepturilor si libertatilor sale, fiecare om nu este supus decat
numai ingradirilor stabilite prin lege, exclusiv in scopul de a asigura
cuvenita recunoastere si respectare a drepturilor si libertatilor altora si ca
sa fie satisfacute justele cerinte ale moralei, ordinii publice si bunastarii
generale intr-o societate democratica”.
Morala
publica a Romaniei democratice este cea crestina, bazata pe drepturile suverane
ale poporului majoritar crestin, si care, conform specificului tolerantei
ortodoxe, accepta alaturi de el toate celalalte confesiuni recunoscute.
Noi
semnatarii acestei petitii, in numele nostru si in vederea protectiei copiiilor
Romaniei de agresiunile anti-crestine ale unui grup ultra-minoritar extremist,
sustinem respectarea drepturilor noastre si ale copiiilor nostri, inclusiv prin
pastrarea simbolurilor religioase in {colile romanesti.
In
incheiere, speram ca drepturile democratice ale natiunii, recastigate in
decembrie 1989, inclusiv dreptul la credinta, negat timp de 45 de ani de catre
regimul comunist ateist, nu vor fi incalcate la pretentiile absurde a 0,1 la
suta din populatie, pretentii de natura a antagoniza societatea romaneasca gata
sa intre in randul natiunilor europene cu specificul ei propriu.
Va
multumim.
Data
azi, 20 noiembrie, in spiritul Zilei Internationale a Protectiei Minorilor
Organizatii
si Institutii
Asociatia Civic Media
Asociatia 15 Noiembrie 1987 – Brasov
Centrul Rezistentei Anticomuniste
Grupul Independent pentru Democratie
Centrul de Studii si Dezvoltare Comunitara Pro Comunitate
Oficiul pentru Comunicare Internationala si Drepturile
Omului
Centrul Cultural Israeliano-Roman,
Tel Aviv
Asociatia
Civica a Tinerilor Ortodocsi Romani
Asociatia
Christiana
Fundatia
Sfanta Irina
Persoane
Anexa 1
Cuprinzand o sfera larga de
manifestare, libertatea de constiinta este o libertate esentiala care include
libertatea religioasa, libertatea cuvantului, libertatea presei, libertatea de
asociere.
Libertatea de constiinta,
drepturile si libertatile religioase sunt consacrate la nivel international de
numeroase documente ale Natiunilor Unite si de Conventia europeana pentru
protectia drepturilor omului si a libertatilor fundamentale. Totodata,
libertatea de constiinta, drepturile si libertatile religioase sunt consacrate
la nivel national de prevederile constitutionale ale unor tari precum si de
unele legi interne ale acestora.
Documente ale Organizatiei Natiunilor Unite privind
libertatea religioasa.
1.
Declaratia Universala a Drepturilor Omului
Art. 2. Proclama egalitatea
oamenilor, fara nici o deosebire de „rasa, culoare, sex, limba, religie…”[i]
Art. 16. Afirma dreptul la
casatorie si familie, „fara nici o restrictie in ceea ce priveste
nationalitatea sau religia.”[ii]
Art. 18. Proclama „…dreptul la
libertatea de gandire, de constiinta si de religie; acest drept include
libertatea de a-si schimba religia sau credinta, precum si libertatea de a-si
manifesta religia sau credinta, fie singur, fie impreuna cu altii, atat in
public cat si in particular, prin invatamant, practici, cult, cat si prin
indeplinirea de ritualuri.”[iii]
Art.
19. Afirma dreptul la libertatea de opinie si de exprimare, la libera
circulatie a informatiilor. [iv]
Art.
26. Al. 2. Proclama dreptul la educatie care „trebuie sa urmareasca deplina
dezvoltare a personalitatii umane si intarirea respectului pentru drepturile
omului si pentru libertatile fundamentale.” De asemenea, afirma dreptul prioritar
al parintilor „de a alege educatia care sa fie data copiilor lor.” [v]
2. Pactul
international referitor la drepturile economice, sociale si culturale. Adoptat
si deschis semnarii, ratificarii si adeziunii de Adunarea Generala, prin
rezolutia 2200 A(XXI) din 16 decembrie 1966, intrat in vigoare la data de 3
ianuarie 1976. [vi]
Art.
2. Al. 2. Garantarea si asigurarea de catre statele semnatare a drepturilor
enuntate in document „fara discriminare in functie de rasa, culoare, sex,
religie.” [vii]
Art.
13. Al. 1. „Statele sunt de acord ca educatia trebuie sa favorizeze
intelegerea, toleranta si prietenia intre toate grupurile etnice si
religioase.” Al. 2. Statele semnatare se angajeaza sa respecte libertatea
parintilor si, dupa caz, a tutorilor legali, de a alege pentru copiii lor alte
institutii scolare decat cele din invatamantul public…si sa asigure educatia
religioasa a copiilor lor conform propriilor convingeri.” [viii]
3. Pactul
international referitor la drepturile civile si politice. Adoptat si deschis
semnarii, ratificarii si adeziunii de Adunarea Generala, prin rezolutia 2200
A(XXI) din 16 decembrie 1966, intrat in vigoare la data de 3 ianuarie 1976. [ix]
Art.
2. Al. 1. Garantarea si asigurarea de catre statele semnatare a drepturilor
enuntate in document pentru toti indivizii „fara deosebire de rasa, culoare,
sex, limba, religie.” [x]
Art. 4. Al. 1. Masurile luate de statele
semnatare in caz de pericol national si care contravin prezentului Pact nu
trebuie sa fie incompatibile cu cu alte obligatii impuse de dreptul
international „si sa nu antreneze discriminari bazate pe rasa, culoare, sex,
limba, religie sau origine sociala.” [xi]
Al. 3. c) Introduce notiunea de
„obiectie de constiinta” pentru cei care refuza serviciul militar.
Art. 18. Al. 1. „Fiecare persoana
are dreptul la libertatea de gandire, de constiinta si de religie; acest drept
implica libertatea de a avea sau de a adopta o religie sau o convingere in
functie de propria sa optiune, cat si libertatea de a avea sau adopta o religie
sau o convingere in functie de propria sa optiune, cat si libertatea de a
manifesta religia sau convingerea, individual sau in comun, atat in public cat
si in privat, prin cult, prin indeplinirea unor ritualuri si practici sau prin
insusirea unor cunostinte despre religia respectiva.” [xii]
Art.
18. Al. 2. „Nimeni nu va putea suferi vreo constrangere care sa-i afecteze
libertatea de a avea sau a adopta o religie sau o convingere dupa optiunea sa.” [xiii]
Art.
18. Al. 3. „Libertatea de a-si manifesta religia si convingerile sale nu poate
face decat obiectul restrictiilor prevazute de lege si care sunt necesare
pentru apararea securitatii, ordinii si sanatatii publice sau a moralei si a
libertatilor si drepturilor fundamentale ale omului.” [xiv]
Art.
18. Al. 4. „Statele semnatare ale Pactului se angajeaza sa respecte libertatea
parintilor si, dupa caz, a tutorilor legali de a asigura educatia religioasa si
morala pentru copiii lor, conform propriilor convingeri.” [xv]
Art. 20. Al. 2. Interzice apelul
la ura nationala, rasiala sau religioasa.
Art. 26. Proclama egalitatea
persoanelor in fata legii si dreptul la o egala protectie a acestora din partea
legii, fara discriminare, indiferent de rasa, culoare sau religie.
Art. 27. Afirma dreptul
persoanelor apartinand minoritatilor etnice, religioase sau lingvistice la
manifestarea propriei identitati.
4. Declaratia privind drepturile
persoanelor apartinand minoritatilor nationale sau etnice, religioase sau
lingvistice. Adoptata de
Adunarea Generala a Organizatiei Natiunilor Unite prin rezolutia 47135 la a
47-a sesiune, 18 decembrie 1992.
Documentul
contine un Preambul in care sunt reafirmate obiectivele principale ale
Natiunilor Unite, promovarea si incurajarea respectarii drepturilor si libertatilor
fundamentale ale omului, fara nici o discriminare, credinta in demnitatea si
valoarea fiintei umane, in respectarea principiilor cuprinse in documentele
anterioare ale Natiunilor Unite.
Art.
1. Al. 1. Statele semnatare protejeaza existenta si identitatea nationala sau
etnica, culturala, religioasa si lingvistica a minoritatilor, pe teritoriile
lor, favorizand crearea conditiilor pentru promovarea acestei identitati.
Art. 2. Al. 1. Persoanele
apartinand minoritatilor nationale sau etnice, religioase si lingvistice, au
dreptul sa se bucure de propria cultura, sa profeseze si sa practice propria
lor religie si sa utilizeze propria limba.
Art.
8. Al. 4. „Nici o prevedere a acestei Declaratii nu poate fi interpretata ca
autorizand o activitate care contravine scopurilor si principiilor O.N.U.,
inclusiv principiilor egalitatii suverane, integritatii teritoriale si
independentei politice a statelor.” [xvi]
5. Declaratia privind eliminarea
tuturor formelor de intoleranta si de discriminare din motive de religie sau de
convingere. Adoptata de Adunarea Generala a Natiunilor Unite, 25 noiembrie
1981, rezolutia 36/55.
Declaratia contine un Preambul in
care sunt reafirmate principiile O.N.U.
Art. 1. Al. 1. „Fiecare persoana
are dreptul la libertatea de gandire, de constiinta si de religie. Acest drept
implica libertatea de a avea o religie sau orice convingere, in functie de
optiunea fiecaruia, ca si libertatea de a-si manifesta religia sau convingerile
proprii, individual sau in comun, atat in public cat si in particular, prin
cult si prin desfasurarea ritualurilor, a practicilor si a invataturilor
respective.” [xvii]
Art.
3. „Discriminarea intre fiintele umane pe motive religioase sau de convingere
constituie o ofensa adusa demnitatii umane si o dezavuare a principiilor Cartei
Natiunilor Unite si trebuie condamnata ca violare a drepturilor omului si
libertatilor fundamentale, proclamate in Declaratia Universala a Drepturilor
Omului si enuntate in detaliu in pactele internationale cu privire la
drepturile omului, si ca un obstacol in relatiile de prietenie si de pace intre
natiuni.” [xviii]
Art.
5. Al. 1. „Parintii sau, cand este cazul, tutorii legali ai copilului au
dreptul de a organiza viata in cadrul familiei in conformitate cu religia sau
convingerile lor si sa tina seama de ele in educatia morala pe care vor sa o
asigure in procesul de formare a copilului.” [xix]
Art.
5. Al. 2. „Fiecare copil se bucura de dreptul de a avea acces, in ceea ce
priveste religia si convingerile, la o educatie conforma cu vointa parintilor
sai sau, unde e cazul, cu a tutorilor sai legali si nu poate fi constrans sa
primeasca invataturi referitoare la o religie sau o convingere impotriva
vointei parintilor sau tutorilor sai legali, interesul copilului fiind
principiul director.” [xx]
Art. 6. „in conformitate cu art.
1 al acestei Declaratii si sub rezerva dispozitiilor din paragraful 3 al
articolului mentionat, dreptul la libertatea de gandire, de constiinta, de
religie sau de convingere implica, intre altele, urmatoarele libertati:
(…)
e)
Libertatea de a invata o religie sau o convingere in locurile corespunzatoare
acestui scop;” [xxi]
Conventia europeana pentru protectia
drepturilor omului si a libertatilor fundamentale. [xxii]
Art. 9. Al. 1. „Orice persoana are
dreptul la libertatea de gandire, de constiinta si de religie; acest drept
implica libertatea de a-si schimba religia sau convingerea, individual sau
colectiv, in public sau particular, prin cult, invatamant, practici si prin
indeplinirea ritualurilor.” [xxiii]
Art.
9. Al. 2. „Libertatea de a-si manifesta religia sau convingerea nu poate face
obiectul altor restrangeri decat a celor care, prevazute de lege,
constituie masuri necesare, intr-o societate democratica, pentru securitatea
publica, protectia ordinii, a sanatatii sau a moralei publice sau protectia
drepturilor si a libertatilor altora.” [xxiv]
Art.
10. Al. 1. Afirma dreptul oricarei persoane la libertatea de expresie, prin
libertatea de opinie si libertatea de a primi sau comunica informatii sau idei
fara amestecul autoritatilor publice, atat in propria tara cat si peste hotare.
Art.
14. „Exercitarea drepturilor si libertatilor recunoscute de prezenta Conventie
trebuie sa fie asigurata, fara nici o deosebire, bazata pe sex, rasa, culoare,
limba, religie, opinii politice sau orice alte opinii, originea nationala sau
sociala, apartenenta la o minoritate nationala, avere, nastere sau orice alta
situatie.” [xxv]
Art.
16. „Nici o dispozitie a articolelor 10, 11, si 14 nu poate fi considerata ca
interzicand inaltelor Parti Contractante sa impuna restrangerea activitatii
politice a strainilor.” [xxvi]
Libertatea
religioasa in lume, circumscrisa libertatii de constiinta, este periodic obiect
al analizei organismelor specializate ale Natiunilor Unite, la recomandarea
Adunarii Generale. Pe baza datelor cerute si primite de la guverne, biserici si
organizatii religioase, au fost elaborate mai multe rapoarte de informare ale
O.N.U. prin care s-a dorit examinarea conditiilor existente in tarile membre in
domeniul asigurarii libertatii de gandire, de constiinta, de religie sau de
convingere.
De asemenea, in baza acestor
rapoarte, Adunarea Generala a Natiunilor Unite a recomandat guvernelor tarilor
membre sa abroge legile care constituiau o baza pentru manifestarea
intolerantei in domeniul religiei si sa introduca in prevederile lor
constitutionale garantarea expresa a libertatii de gandire, de constiinta, de
religie si de convingere.
Astfel,
cu prilejul prezentarii Raportului Subcomisiei de lupta impotriva
discriminarii si pentru protectia minoritatilor (1988), la sapte ani de la
adoptarea Declaratiei privind eliminarea tuturor formelor de intoleranta si
de discriminare din motive de religie sau de convingere (1981) se semnala
ca 44 de constitutii, respectiv ale statelor care au raspuns chestionarului ce
le-a fost inaintat in numele Comisiei pentru drepturile omului, garanteaza in
mod expres libertatea de gandire, de constiinta, de religie si de convingere. La data mentionata, aceasta
libertate era implicit garantata de alte 7 constitutii, dintre care doua
nescrise (Marea Britanie si Israel); 2 constitutii interziceau elaborarea unei
legi referitoare la stabilirea unei religii (Australia si S.U.A.); 5
constitutii proclamau neutralitatea statului in ceea ce priveste religiile sau
convingerile (Burundi, Madagascar, Niger etc.); 12 constitutii mentionau cele
trei libertati enumerate in articolul 1 al Declaratiei din 1981 (libertatea de
gandire, de constiinta si de convingere) (Cipru, Franta, Israel, Italia etc.);
constitutia unui singur stat facea referire la toate cele patru libertati
mentionate (libertatea de gandire, de constiinta, de religie si de convingere);
39 de constitutii mentionau libertatea de religie, 27 pe cea de constiinta, 11
pe cea de gandire si 9 pe cea de convingere. [xxvii]
Anexa 2
Bucuresti, 05 februarie 2006
Comunicat al Clubului Roman de Presa
Consiliul de Onoare al
Clubului Roman de Presa solicita tuturor societatilor de presa sa se abtina de
la reproducerea caricaturilor profetului Mahomed, pentru a nu ofensa in mod
gratuit comunitatea musulmana din Romania.
Consiliul
de Onoare face un apel la ratiune catre intreaga presa romana, pentru a nu crea
situatii conflictuale care pot duce inclusiv la pierderi de vieti omenesti.
Comportamentul presei trebuie sa dea dovada de deschidere catre intelegerea
altor culturi si moduri de comportament si sa le respecte.
Valorile
umane, universal valabile, trebuie sa prevaleze in fata intereselor economice,
pe termen scurt, ale societatilor de presa, in fata libertatii de expresie
prost intelese.
Consiliul
de Onoare al Clubului Roman de Presa
Anexa 3
POPULATIA DUPA RELIGIE LA RECENSAMANTUL DIN
2002
|
ROMANIA |
IN PROCENTE |
TOTAL POPULATIE STABILA |
21698181 |
100 |
ORTODOXA |
18806428 |
86,7 |
ROMANO-CATOLICA |
1028401 |
4,7 |
GRECO-CATOLICA |
195481 |
0,9 |
REFORMATA |
698550 |
3,2 |
EVANGHELICA DE CONFESIUNE
AUGUSTANA |
11203 |
0,1 |
EVANGHELICA LUTHERANA
SINODOPRESBITERIANA |
26194 |
0,1 |
UNITARIANA |
66846 |
0,3 |
ARMEANA |
775 |
* |
CRESTINA DE RIT VECHI |
39485 |
0,2 |
BAPTISTA |
129937 |
0,6 |
PENTICOSTALA |
330486 |
1,5 |
ADVENTISTA
DE ZIUA A SAPTEA |
97041 |
0,4 |
CRESTINA DUPA EVANGHELIE |
46029 |
0,2 |
EVANGHELICA |
18758 |
0,1 |
MUSULMANA |
67566 |
0,3 |
MOZAICA |
6179 |
* |
ALTA RELIGIE |
87225 |
0,4 |
FARA RELIGIE |
13834 |
0,1 |
ATEI |
9271 |
* |
RELIGIE NEDECLARATA |
18492 |
0,1 |
i Declaratia Universala a Drepturilor
Omului, la Ilie Fonta, Libertatea religioasa in lumea contemporana, Editura
Crestina Stephanus, Bucuresti, 1994, p. 17,
ii Idem
iii Ibidem.
iv Ibidem, p. 17-18.
v Ibidem, p. 18.
vi Romania a aderat la acest Pact prin
Decretul nr. 212 din 31 octombrie 1974.
vii Pactul international referitor la
drepturile economice, sociale si culturale, la Ilie Fonta, op. cit, p. 18.
viii Idem.
ix Romania a aderat la
acest Pact prin Decretul 212 din 31 octombrie 1974.
x Pactul international referitor la
drepturile civile si politice, la Ilie Fonta, op.cit., p. 19.
xi Idem.
xii Ibidem, p. 20.
xiii Ibidem.
xiv Ibidem.
xv Ibidem.
xvi Declaratia privind
drepturile persoanelor apartinand minoritatilor nationale sau etnice,
religioase sau lingvistice, la Ilie Fonta, op.cit, p. 24.
xvii Declaratia
privind eliminarea tuturor formelor de intoleranta si de discriminare din
motive de religie sau de convingere, la Ilie Fonta, op. cit, p. 26.
xviii Idem, p. 27.
xix Ibidem.
xx Ibidem.
xxi Ibidem, p.28.
xxii Elaborata la Roma, la 4 noiembrie
1950, semnata de statele membre ale Consiliului Europei.
xxiii Conventia
europeana pentru protectia drepturilor omului si a libertatilor
fundamentale, la Ilie Fonta, op. cit, p. 29.
xxiv Idem.
xxv Ibidem, p. 30.
xxvi Ibidem.
xxvii Vezi Ilie
Fonta, op. cit., p. 38-39.
* Civic Media
Association
* GSM:
+4-0722-361-410
REZULTATUL SONDAJULUI
ZIUA:
2006-11-20
Voturi: 1108
Trebuie eliminate
simbolurile religioase din scoli?
15.34% da
84.66% nu
SEMNĂM!
De la Tismana:
ORGANIZATII
SI PERSOANE REPREZENTAND INSTITUTII PUBLICE
Care
se pronunţă pentru pastrarea simbolurilor religioase in scoli
ORGANIZATII:
FUNDATIA
TISMANA, orasul Tismana-Gorj
FUNDATIA
ELVEROM, orasul Tismana
ASOCIATIA
BELGEROM, comuna Godinesti-Gorj
ASOCIATIA
CRESCATORILOR DE ANIMALE, orasul Tismana-Gorj
ASOCIATIA
DE MOSNENI SODOLENI, oraşul Tismana, satul Sohodol
ANTREC
Pensiunea "Plaiul Castanilor" Topeşti-orasul Tismana-Gorj
ANTREC
Pensiunea "Vila URSU", orasul Tismana-Gorj
ANTREC
Pensiunea "Marian Nebunu", Tismana-orasul Tismana-Gorj
ANTREC
Pensiunea "Tarban Nicolae", Tismana-orasul Tismana-Gorj
ANTREC
Pensiunea "Tudor Mucenic", Vanata-orasul Tismana-Gorj
SINDICATUL
LIBER INVATAMANT TISMANA
PERSOANE:
Buzianu
Costel, primarul oraşului Tismana
Drumen
Dumitru, viceprimarul oraşului Tismana
Tomoniu
Nicolae, fondator Fundatia Tismana
Jerca Constantin,
fondator Fundatia Tismana
Surcel
Vasile, fondator Fundatia Tismana
Lupu
Mihaela, director Grupul Şcolar Industrial Tismana
Jerca
Marioara, director Scoala Generală Topesti-Tismana
Grindeanu
Florentina, director Scoala Generală Pocruia-Tismana
Cocşila
Mare Paul, director Scoala Generală Celei-Tismana
Buzianu
Mariana, presedinta Sindicatului Liber Invatamant Tismana
Maica
Ierusalima Gligor, stareţa Sfintei Manastiri Tismana
Bivolaru
Ion, preotul Parohiei Tismana
Motea
Ion, preotul Parohiei Ungureni
Pigui
Ioan, preotul Parohiei Topesti
Ciobanu
Radu, Vila Ursu
Marian
Nebunu, administrator pensiune turistica
Tarban
Nicolae, administrator pensiune turistica
Mucenic
Tudor, administrator pensiune turistica
Miute
Anton, administrator motel manastire
Neamtu
Florin, inginer
Lupu
Petre, inginer
Tantan
Florin, jurist
Fotografii făcute la 15 septembrie
la Tismana: 1 * 2 * 3
Din ţară:
MIHAI BOTEZAT:
„Nu sunt de acord cu
eliminarea simbolurilor religioase din scoli!
Trebuie să ne aprăm
identitatea!
Noi suntem crestini dreptmăritori
de aproape 2000 de ani, de la venirea Sf. Ap. Andrei în Scytia Minor (Dobrogea
de astăzi).
Atentie mare, că
vrăjmasul poate îmbrăca si "piei de oaie" si de ce nu chiar
"haina" drepturilor omului!
Cine are urechi de
auzit, să audă!
Dumnezeu să ne ajute si
să ne dea intelepciune!
Inapoi la scrisoare